Jan Kopecký i přes 30 sekundovou penalizaci ovládl Rallye Český Krumlov! 

Škoda Motorsport poprvé nasadila do ostrého závodu evoluci Fabie R5, premiéra však měla být datována o něco později, dřívější nasazení se však vyplatilo. 

Jan Kopecký, jak je tomu již zvykem, udával tempo vesměs po celou dobu závodu, nezastavila jej ani 30 sekundová penalizace za nedodržení trati v úvodu závodu. „Z našeho pohledu jsme jeli tak, jak to bylo v roadbooku a v našem rozpisu,“ komentoval to Kopecký. Propad o čtyři příčky sice posádka zaznamenala, ale ještě před koncem etapy ztrátu dohnala a vrátila se zpět do čela závodu. Posádce továrního týmu do desáté rychlostní zkoušky (nebudeme-li brát v potaz čtyři rychlostní zkoušky, kde se Jan Kopecký propadl a vzápětí si pozici zase uzmul zpět) sekundoval Václav Pech jun., který se vlivem pětisekundové penalizace za kontakt s retardérem propadl na třetí pozici za Filipa Mareše. Jenže ve 13. rychlostní zkoušce si vytáhl Černého Petra a po uražení kola o balík slámy odstoupil ze závodu. Filip Mareš si tak skvělým počinem na krumlovské rallye zajistil druhé místo s náskokem +16″ nad Janem Černým, který uzavírá tu šťastnou trojici! Velkým překvapením je také Jiří Kalista, jenž zcela jistě ohromil velkou spoustu fanoušků a to ať z důvodu jeho fantastického výkonu, tak i jeho technikou, která se na našich rychlostních zkouškách tak často nevidí. Výkonnostně je sice lepší než R5, avšak z hlediska podvozku je ten vůz skutečně nedostačující.

Jan Kopecký svůj počin po závodu komentoval slovy… ,,Musím poděkovat celému týmu, že mi poskytl tak skvělé auto. Zatím jsme ještě nevytěžili jeho celý potenciál, ale mohu slíbit všem zákazníkům, že je s modernizovanou verzí vozu ŠKODA FABIA R5 čeká hodně zábavy a úspěchů. Teď se moc těším na první start na mistrovství světa na Portugalské rallye.“

47. Rallye Český Krumlov 2019

1. Kopecký J. – Dresler P. 1h 27’45,5″ (Škoda Fabia R5 Evo)
2. Mareš F. – Hloušek J. +1’13,9″ (Škoda Fabia R5)
3. Černý J. – Černohorský P. +1’29,9″ (Škoda Fabia R5)
4. Jakeš M. – Machů P. +1’40,2″(Škoda Fabia R5)
5. Štajf V. – Havelková V. +3’27,1″ (Volkswagen Polo GTi R5)
6. Březík M. – Omelka M. +4’05,9″ (Škoda Fabia R5)
7. Vlček M. – Krajča O. +4’44,6″ (Hyundai i20 R5)
8. Rujbr P. – Švec J. +5’57,3″ (Škoda Fabia R5)
9. Trojan K. – Jůrka Z. +8’31,4″ (Škoda Fabia R5)
10. Kalista J. – Šofr M. +9’03,4″(Mitsubishi Lancer Evo VI)