Legendy se vrátily v čase!

Legendy z dob dávno minulých přijely společně minulý víkend na ADAC Eifel Rallye Festival v Německu.

Populární událost založenou v Daunu navštěvují fanoušci z celého světa za jediným účelem, aby viděli legendy a Legendy – ty automobilové a jejich šoféry. Letos tomu samozřejmě nebylo jinak, k vidění bylo na 170 historických vozů, soutěže se zúčastnili bývalí mistři světa, jako jsou  Stig Blomqvist, Timo Salonen, ti byli mezi nejoblíbenějšími, neboť, když se vrátili za volant, aby předvedli talenty, které jim přinesly tituly v letech 1984 a 1985, vzrušili diváky, ale také se zde ukázali Carlos Sainz, Luis Moya a Nicky Grist.

Blomqvist na události prezentoval Ford Escort WRC a 1000hp Ford RS200 Pikes Peak prototype, vedle něj do navigátorského křesla usedl Luis Moya. Po rychlostní zkoušce se Stigem, Španěl  řekl: „Stig je stále neuvěřitelně rychlý, s vozem provádí všechny ostatní změny směru pomocí velmi malého pohybu na volantu. “

Dalším z velevážených hostů byl Nicky Grist, který řídil svou vlastní Toyota Celica Turbo 4WD, kterou v 90. letech sdílel s Juhou Kankkunenem. „Je to trochu zklamáním, když jste seděli vedle některých z nejrychlejších jezdců rallye na světě a nyní usedáte za volant sami a jdete mnohem pomaleji. Ale tohle je moje vlastní auto a chtěl jsem ho bezpečně dopravit do cíle, řekl Nicky. “

Harald Demuth se znovu setkal s Audi 80 GLE, se kterým v roce 1979 získal první body německého továrního týmu ve WRC na portugalské rally. V té době Němec o víkendu soutěžil s pohonem předních kol s Audi 80 GLE a během týdne tajně testoval prototyp Quattro.

,,Bylo to bláznivéTestovali jsme prototyp Quattro s pohonem všech kol a turbo motorem a poznávali jsme tuto novou dimenzi rally lépe a lépe. O víkendech jsme závodili v Audi 80 GLE s velmi skromným výkonem 165 koní a pohonem předních kol. Vždycky jsem si myslel, že moje nohy usnou, nejhorší na tom bylo, že jsme neměli dovoleno nikomu říkat, co vyvíjíme a jak skvělé to bylo, posteskl si Harald. „


Zdroj: wrc.com