Toyota musí vyrobit vlastní supersport!

Ano, koncept Toyota GR (Gazoo Racing) Super sport není žádnou velkou aktualitou, jelikož se poprvé ukázala už před rokem. Tehdy se ještě úplně nevědělo, zda to Japonci myslí s vývojem vlastního supersportu opravdu vážně, jenže ano, myslí.

Koncept vychází ze závodní technologie Gazoo Racing, konkrétně navíc z vytrvalostních závodů WEC. Popudem pro tuto akci jsou totiž aktualizovaná pravidla, která se inspirují z historie a po soutěžících požadují výrobu minimálně dvaceti kusů pro silniční provoz. Teprve pak bude moci vstoupit vůz do závodů. Tahle filozofie dala již v minulosti světu mnoho sportovních a legendárních aut, takže toto rozhodnutí jedině vítáme.

Prezident Gazoo Racing Shigeki Tomoyama se nechal slyšet, že také oni vítají toto staré osvěžení pravidel. Pro Toyotu je to opravdu skvělá příležitost, jak ukázat kvalitu závodních vozů na trati a kvalitu hybridních supersportů na běžných silnicích.

Ač pravidla nařizují, že závodní vůz může mít maximálně 750 koní, u silniční verze se dá očekávat výkon okolo 900-950 koní.

Koncept se představil s 2,4 litrových twin-turbo šestiválcem, který v kombinaci s hybridním ústrojím poskytuje výkon přes 980 koní (735 kW). Toyota již oznámila vstup do další sezóny WEC do kategorie LMP1, a tak bude muset silniční verzi svého závodního speciálu skutečně vyrobit a prodávat. Problém však (pro nás běžné smrtelníky) je, že se dá očekávat cena okolo milionu dolarů.