Smrtící Bremgarten

Před 70 lety, 1. července 1948, zahynul Achille Varzi při testech v Bremgartenu.

Po druhé světové válce pokračoval Achille Varzi ve své závodní kariéře, pod hlavičkou týmu Alfa Romeo po boku lídra Jean-Pierre Wimille, Consalvo Sanesi & Carla Felice Trossiho. Stejně jako v sezóně roku 1947 byl Alfa Romeo dominantním týmem, avšak do prvního závodu sezóny, jenž se odehrával v Monaku nenastoupili. Švýcarská Grand Prix 1948 se konala na Bremgartenringu v Bernu. FIA jí nazvala jako – Grand Prix Evropy.

Toho dne pršelo, což na dlážděném okruhu kolem lesa Bremgarten bylo ještě nebezpečnější.
Ve druhé z rychlých zatáček (Eymatt corners) se monopost Alfa Romeo sklouzl, narazil do bariéry a otočil se.
Achille byl rozdrcený autem a utrpěl smrtelné zranění. Bylo mu 43 let.

Ve stejný den zahynul černý ďábel Omobono Tenni při testu motocyklových závodů 250 ccm v té samé zatáčce. O 3 dny později během GP zemřel Christian Kautz. Chvíli na to dostala zatáčka název Tenni.