Otto Wilhelm Rudolf Caracciola

Dnes je tomu přesně 59 let od úmrtí nejúspěšnějšího německého automobilového závodníka z meziválečného období.

Rudolf Caracciola byl automobilový závodník z německého Remagenu. V letech 1935, 1937 a 1938 získal titul mistra Evropy, také vyhrál European Hillclimbing Championship a to hned 3x – 2x s vozem Mercedes-Benz sports cars a 1x s monopostem Alfa Romeo Grand Prix.
Caracciola závodil za Mercedes-Benz během své původní doby Silver Arrows. Německé publikum mu udělilo přezdívku „Caratsch“ a byl také znám svým titulem „Regenmeister“ či „Rainmaster“, neboli pán deště – pro svou zdatnost v mokrých podmínkách.

Když začal v časných dvacátých letech 20. století závodit, pracoval jako učeň v továrně automobilů Fafnir v Cáchách, jezdil nejprve na motocyklech a poté v autech.
V roce 1933 založil soukromý tým Scuderia C. C. se svým kolegou řidičem Louisem Chironem (podle něj je pojmenován slavný hypersport Bugatti Chiron, poznámka red.), ale v testu před Gran Prix Monaca havaroval a zlomil si stehenní kost na pravé noze, což znamenalo na rok konec závodění.
V roce 1934 se vrátil do nově reformovaného závodního týmu Mercedes-Benz, se kterým získal tři tituly mistra Evropy (1935, 1937 a 1938).

Stejně jako většina německých závodníků ve třicátých letech minulého století byl Caracciola členem nacistické polovojenské skupiny National Socialist Motor Corps (NSKK), ale nikdy nebyl členem nacistické strany.

Po druhé světové válce se vrátil k závodění, ale v kvalifikaci na Indianapolis 500 v roce 1946 havaroval. Druhý návrat v roce 1952 se kvůli další havárii v závodě Sports Car ve Švýcarsku také nezdařil.
Po odchodu do důchodu pracoval Caracciola jako prodejce společnosti Mercedes-Benz zaměřený na North Atlantic Treaty Organization (NATO), které byly umístěny v Evropě. Zemřel v německém městě Kassel poté, co mu vlivem jaterní cirhózy selhaly játra. Byl pohřben ve Švýcarsku, kde žil od počátku třicátých let. Je připomínán jako jeden z největších jezdců Grand Prix z roku 1939, perfekcionista, který exceloval za všech podmínek. Jeho rekord šesti německých vítězství Grand Prix zůstává neporažený. (Jen pro informaci, Michael Schumacher s Lewisem Hamiltonem mají čtyři vítězství)

Rudolf Caracciola také drží doposud neporažený rekord s Mercedesem W125 Rekordwagen, o kterém jsme již psali.

Vítězství:
Grand Prix Německa: 1926,1928,1931,1932,1937,1939
Grand Prix Itálie: 1934,1937
Grand Prix Francie: 1935
Grand Prix Švýcarska: 1935,1937,1938
Grand Prix Belgie: 1935
Grand Prix Španělska: 1935
Grand Prix Monaka: 1936
Mille Miglia: 1931

„Vůz je nepochybně stroj a je pravda, že závodění je bojem mezi automobily, ale právě tam je atrakcí: dokonce i nastavení vozu vyžaduje duši, hlubokou prozíravost a profesionální dovednosti. Muži starověkého Řecka bojovali na svých vozech tažený čtyřmi koňmi, dnes nahrazenými našimi závodními vozy, význam je stále stejný : vzrušení vysokou rychlostí, na vrcholu, spočívá v činnosti, kterou se každý z nás věnuje “

Rudolf Caracciola (1901 – 1959)