Nový Nissan Juke představen!

Jedno z nejkontroverznějších aut novodobé historie automobilismu má konečně svou dlouho očekávanou novou generaci. Nissan Juke – pro jednoho ošklivá příšerka bez špetky praktičnosti, pro druhého zase zajímavé a skvěle fungující auto se schopným podvozkem. Nelze mu upřít, že se Juke líbí především něžnému pohlaví. To však na jeho kvalitách nic neubírá, podívejte se třeba na takové Mini.

My si odcházejícího Juka opravdu oblíbili. Zajímavý a netradiční design, který vystupoval z řady konvenčních vzhledů, nás svou odvahou nadchl již při prvním spatření. Pak jsme se svezli se všemi motorizacemi, a ta náklonnost k tomuto modelu prostě nemohla nerůst.

Nyní ale po dlouhých osmi letech doznal tento model oživení v podobě nové generace a budete se divit, ale stále si zachovává svou designovou ulítlost, ač v mnoha aspektech uchovává nový designový jazyk dnešních Nissanů.

Kromě nového designu Juke také lehce narostl. Délka 4 210 mm (oproti předchozím 4135 mm), výška 1595 mm (dříve 1565 mm) a šířka 1800 mm (bývávalo 1765 mm). Ale nezoufejte, inženýři z Jokohamy si dali záležet, aby zde nezafungovala přímá úměra, a ač tělo Juka jelo v továrně očividně na objem, přesto oproti svému předchůdci zhubl o 23 kilogramů. Nissan v kontextu s rozměry vozy kupříkladu udává, že cestující vzadu budou mít o 5,8 centimetru více místa pro nohy a nad hlavou o 1,1 centimetru. Zavazadlový prostor pak narostl celkem o 20%, na výsledných 422 litrů.

Prozatím Juke odhalil zatím základní litrovou motorizaci 1,0 DIG-T, která ze svého tříválce poskytne výkon 87 Kw (117 koní). Na výběr bude pochopitelně náhon na přední nebo na všechna čtyři kola. Juke však také konečně zahodil nesmyslnou převodovku XTRONIC (tedy bezestupňové CVT) a včetně šestistupňového manuálu bude k dispozici také volitelná sedmistupňová dvouspojková převodovka.

V interiéru se dočkáme nového osmipalcového dotykového ovládacího displeje s informačním systémem NissanConnect. Samozřejmostí je pochopitelně také podpora Apple CarPlay and Android Auto, díky čemuž budete moci spoustu funkcí vozidla ovládat telefonem.

Novinkou bude pro Juke také celá řada asistenčních systémů, například nouzové brzdění, asistent jízdy v pruzích, hlídání slepého úhlu a především také částečně autonomní řízení Nissan ProPilot.

První evropské dodávky nového modelu svým zákazníkům Nissan poskytne už letos v listopadu a ceny zatím zveřejněny nebyly. Dají se však očekávat na zhruba stejné úrovni jako právě odcházející generace.