Mini Cooper SE je první elektrické Mini!

Britskoněmecké Mini představilo první elektrický mylník své dosavadní historie. Ano, chápeme, jakmile si člověk přečte slovo „elektrika“ v kontextu s automobilem (kor pokud je to Mini), nebude číst dál a hned ohrne nos, navíc za doprovodu nepříliš lichotivých slov.

Když si to však vezmete z praktické a logické stránky věci, Mini bývá ve většině případů stylovka do města. A právě ve městě dává elektrický pohon největší smysl.

Pochopitelně co se designu týká, je to stále klasické a nefalšované Mini. Na pohled jej poznáte v podstatě jen podle slepé přední masky a atypických kol.

O pohon nového Mini Cooper SE se stará elektromotor o výkonu velmi solidních 135 kW (185 koní). Točivý moment je pak neméně zajímavých 270 Nm, a to pochopitelně už od 0 otáček. Motor čerpá energii z lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 32,6 kWh.

S těmito čísly je samozřejmě chvályhodné také rychlení z 0 na 100 km/h, které proběhne už za 7,3 sekundy a zrychlovat dokáže až na elektricky omezených 150 km/h.

Mini však udává také typicky městské zrychlení z 0 na 60 km/h. To zvládnete s tímto prckem už za 3,9 sekundy, což evokuje opravdu velmi rychlé starty z křižovatek.

Jenže ono zajímavé číslo je také dojezdové vzdálenosti. Mini tvrdí, že tento elektrický Cooper dokáže na jedno nabití ujet až 270 kilometrů. Samozřejmě tato vzdálenost je reálná pouze při extrémně opatrné jízdě s lehkou nohou, a pokud možno, s co nejméně aktivními prvky pohodlné výbavy. Bez problému byste však měli zvládnout dojezd 200 kilometrů, a to i s občasným využitím dynamiky motoru.

Pokud navíc najdete rychlonabíjecí stanici o výkonu 50 kW, na 80% kapacity baterie nabijete Miníka už za 35 minut. Což je v podstatě jeden oběd či krátká obchodní schůzka.

Jelikož jsou akumulátory umístěny v podlaze a Cooper SE nepotřebuje palivovou nádrž, objem zavazadlového prostoru zůstal oproti spalovací verzi neměnný. Pojme tedy 211 litrů (po sklopení sedadel 731 litrů).

Pak je tu však i stinná stránka věci. Mini Cooper SE je oproti svému spalovacímu derivátu těžší o 145 kilogramů a světlá výška vozu byla zvýšena o 18 milimetrů. Jízdní vlastnosti tedy pochopitelně utrpí.

I tak je to ale velmi stylové elektrické vozítko a rozhodně se na něj těšíme.