Jaguar představuje ryze elektrický crossover!

Zlínská společnost ROKO-MOTOR hostila ve svém salónu novinku z repertoáru flotily Jaguaru, a sice elektřinou poháněný I-Pace, který by měl být jakýmsi kladivem na Teslu model X. My jsme u toho nechyběli (za což společnosti Roko-Motor děkujeme) a tak se s vámi musíme o první dojmy podělit.

Jaguaru se v poslední době vede opravdu na výbornou, poté, co poměrně nedávno úspěšně vstoupili na trh se segmentem SUV, kde jasně ukázali, kdo je pánem téhle džungle, znovu se rozhodli vydat s kůží na trh a ovládnout další kategorii, tentokrát segment elektrických vozů.

Již na první pohled vypadá povedeně, žádný extravagantní design futurismu ani přehnaný kolotočářský look se nekoná. Jaguár vsadil na jednoduchost, v níž tkví ta pravá krása, zkrátka originál každým coulem.

I-Pace EV400 nabízí celkem tři stupně výbavy – (S, SE, HSE) první stupeň S startuje na 2 039 092.
V útrobách vozu jsou skryty dva synchronní elektromotory s permanentními magnety, jež generují výkon 294 kW s nejvyšším točivým momentem 696 Nm na váhu 2670 kg s pohonem všech kol. S těmito údaji má I-Pace zrychlení z 0-100 km/h za 4,8s a nejvyšší rychlost 200 (km/h).

Energii si vůz uchovává v nejnovější a nejpokročilejší technologii 90kWh lithium-iontových bateriích, které využívají 432 článků typu „pouch cell“ s dojezdovou vzdáleností *WLTP 480 km a spotřebou energie WLTP 21,2 (kWh/100km).

I-Pace je 4682 mm dlouhý, vysoký 1565 mm a celková šířka včetně vnějších zpětných zrcátek činní 2 139 mm. Objem zavazadlového prostoru je 656 l se vzpřímenými zadními sedadly.

*WLTP (Worldwide harmonised Light vehicle Test Procedure) je nový systém, který byl zaveden během roku 2017 a podle kterého se měří spotřeba paliva a energie, dojezd a emise osobních automobilů v Evropě.

I-Pace na nás udělal kladný první dojem, a to jak ze strany lehkého designu, tak i po technické stránce, kterou doufáme budeme moci prozkoumat podrobněji na silnici.

Jen pro zajímavost, od letošního roku se I‑PACE eTROPHY stane prvním mezinárodním seriálem závodů ryze elektrických sériově vyráběných vozů.