Infinity představuje první „retro“ koncept: Prototype 9

Monoposty čtyřicátých let dvacátého století jsou opravdovými klenoty, které se snad líbí každému motoristickému nadšenci a pěkná řádka z nich by zaprodala i vlastní mámu, aby v nich někdy mohli vůbec sedět. Soutěže těchto skvostů je možno vidět v různých zákoutí Země, není jich však mnoho. I když jsou tyto závody velmi působivé, atraktivní a nostalgické s notnou dávkou osobního kouzla jsou také poměrně nákladné, alespoň provoz, citová a hmotná hodnota oněch monopostů. Vidět tyto překrásné kousky v plné parádě, jako v dobách, kdy se o kulervoucí podívanou starala Eliška Junková a jezdecká esa jí podobná můžeme už léta vídat skoro jen ve filmech… Co když se ovšem v blízké budoucnosti dočkáme průlomového návratu vozů této poněkud inovované koncepce.

Infinity přišlo s konceptem vozu Prototype 9 a vypadá opravdu krutopřísně! Na první pohled Vás po duši pohladí ten elegantní retro design, jenž se snoubil s decentními prvky moderní doby. Mezi hlavními charakteristickými znaky samozřejmě nechybí otevřená kola, doutníkové šasi a sólo sedačka pro pilota.

Začalo to všechno jednoduchou myšlenkou. „ Co kdybychom našli auto na jižním cípu Japonska, které bylo pohřbené hluboko ve stodole, skryté ze všech očí po dobu 70 let, “ líčí fantastický návrhář Infiniti Alfonso Albaisa.

„Co když jsme v tomto autě našli semínko vášně zasazené během naší první japonské Grand Prix a sílu s uměleckostí Infiniti dnes? Jak vypadá tento objev? “

Nyní alespoň můžeme vidět, jak by pravděpodobně vypadal vůz Grand Prix ve 40‘ letech…

S technickými parametry Prototype 9 je to vcelku skromné, jelikož se jedná o koncept, prozrazeno bylo jen pár údajů. Karoserie je „postavena“ nikoliv z hliníku, nýbrž ručně broušené ocele. I přesto, že by hliníková platforma byla jistě lehčí, vůz váží 890 kg. Oproti klasickým veteránům z minulého století je zde ovšem něco úplně odlišného, srdce samotného stroje. To je totiž poháněno čistě elektrickým pohonem s bateriemi 30 kWh. Výkon tohoto elektrického agregátu činní 161 bhp přičemž z 0/100 se stihne rozjet za 5.5 sekundy a postaven je na dobových 19“ kolech s výpletem.

Jestli se Prototype 9 někdy dočká alespoň limitované výroby bohužel není známo, avšak nápad je to úchvatný a jistě by měl dostat šanci.