Honda si zaregistrovala nové patenty. A měly by nás zajímat!

Honda Motorcycles podala za posledních pár dní na patentovém úřadě několik registrací na nové technologie, které, zdá se, chce použít v běžné nabídce. Jde samozřejmě o věci, které už můžeme znát z automobilového průmyslu. Pro svět v jedné stopě je to ale prozatím tabu, alespoň tedy do doby, než Honda přinese tyto inovaci do reálné podoby. To však ještě nějakou chvíli může trvat…

Začneme hezky popořadě…

Vyhřívané a odvětrávané sedlo

Jistě to znáte, pokud jste motorkář. Je léto, teploty atakují 30°C a vám se prostě na mašině potí pr… ehm… zadek. V budoucnu už možná ale nebudete muset poposedávat, aby se vám svěží vánek dostal alespoň trochu k vašemu pozadí. Honda totiž podala patent na klimatizovanou sedačku. Ta bude v případě potřeby odvětrávání přivádět vzduch za pomocí jednoduchého potrubí. To bude napojeno přímo na nasávání okolního vzduchu, a tak bude fungovat v podstatě jen za jízdy. V útrobách potrubí má být malá klapka, díky které budete moci přísun čerstvého vzduchu regulovat.

Na druhou stranu tu pak je patent v podobě druhého chladiče, který je právě na toto (v tomto případě už uzavřeného) potrubí napojen a má konkrétně tento vzduch ochlazovat. V automobilech to kupříkladu známe jako chladič klimatizace. Údajně tento systém už Honda testovala, a to konkrétně na supersportovním modelu CBR1000RR.

Vodíkový pohon

Kromě odvětrávané nebo klimatizované sedačky Honda byl v úterý zveřejněn patent také na sofistikovaný systém palivových článků vodíkového pohonu.

Tento patent pojednává v prvé řadě o přívodu vzduchu před motorem a po bocích kapotáže motocyklu, které přivádí vzduch, jež je ještě popohnán ventilátorem právě do palivových článků. Vodíkový pohon u Hondy není ale nic nového. Již v minulosti se pokoušela prorazit na trhu s vodíkovým automobilem. Bohužel hřebík do rakve mu nasadil malý počet vodíkových čerpacích stanic a prozatím potřeba většího prostoru pro palivové články, vyhřívání odpařované vody (při mrazivých teplotách), filtru a dalších několika věcí potřebných pro spolehlivou funkčnost vodíkového pohonu.

Patent Hondy je však na světě a věříme, že se na vývoji této problematiky bude v továrně Hondy bedlivě pracovat. Věříme, že má elektrický pohon získaný z vodíkových článků mnohem větší budoucnost než čistě elektrický pohon z baterií.

Honda Goldwing jako tříkolka

Ano, tříkolové „motocykly“ nejsou už nějakou chvíli ničím novým. Největší boom za poslední dobu má na svědomí počin Niken od Yamahy, který bude Neowingu (jak jej Honda v roce 2017 jako koncept představila) v mnohém velmi podobný, tedy až na dvojitou přední vidlici, která má být oproti Nikenu nahrazena obligátnějším systémem zavěšení.

Je už ale teď jasné, že se s dalšími tříkolkami roztrhne pytel a ostatní výrobci začnou nabízet své tříkolové varianty.