Honda Civic Type-R opět zajela rekord na Nordschleife!

Ač se tomu snažíme vyhýbat a časy z Nordschleife Nürburgringu nechat nepovšimnuté jako použitý prezervativ na lavičce v parku, přesto si to spousta lidí žádá a lpí nedočkavostí nad tím, jak zrovna jejich oblíbenec dopadne. Předhánění se v časech na Severní smyčce je podle nás naprosto zbytečná a pubertální záležitost a smysl časů postrádá jakoukoliv logiku při rozhodování u koupi auta.

Nehledě na fakt, že při absolvování měřeného kola automobilky používají auta upravená, na závodních gumách, s profesionálními jezdci a časy se zajíždí za naprosto ideálních teplotních i povětrnostních podmínek. Mimo jiné automobilky „podvádí“ i jinak… Upravují podvozky, řídící jednotky a kdo ví, co ještě…

V případě nové Hondy Civic Type-R bychom ale také mohli polemizovat o relevanci času. Vozidlo mělo ochrannou „klec“ a jelikož ta něco váží, Honda vyndala zadní sedadla a infotainment systém, aby váhu vykompenzovala na sériovou hodnotu. Otázkou však je, zda tam klec byla opravdu pouze kvůli bezpečnosti a ne zvýšené tuhosti karoserie.
Nová Honda Civic Type-R použila také jiné pneumatiky, ovšem údajně se nejednalo o čistě závodní slicky, ale okruhové pneumatiky schválené pro běžný provoz.

Tak či onak, nový sedan Civicu Type-R zajel fantastický čas 7 minut a 43,8 sekundy a stal se tak nejrychlejší předokolkou na Ringu. Tím znovu převzal žezlo, stal se králem předokolem a porazil tak nejen čas rok starého CTR o více skoro 7 vteřin, ale i dosavadního krále VW Golf GTI Clubsport o více než 3 sekundy.

Dalším faktem je ale nedávná revitalizace Nordschleife, konkrétně úseku Flugplatz, který byl po vážné nehodě zarovnán a odhadem tak zrychlil časy na jedno kolo zhruba o 2-3 sekundy. Dosavadní zajeté časy se tak oproti těm aktuálním můžou smazat a nebo jej můžeme alespoň rozdělit na časy před rekonstrukcí a časy po ní.

Stejně si však myslíme, že honba za těmito časy je dnes pouhým marketingovým tahem a se skutečnými kvalitami auta má toho společného opravdu pramálo. Nic to ovšem nemění na faktu, že nové CTR bude opravdu perfektním autem a na okresce i okruhu s ním vyklepete spoustu silnějších a sportovněji zaměřených aut.