Aukce legendárních motocyklů během osmihodinovky na Suzuce!

Motocyklová vytrvalostní osmihodinovka na japonské Suzuce bude jistě sama o sobě velmi zajímavou závodní záležitostí. Nehledě na to, že se jezdí už od roku 1978. Jenže letos se při této příležitosti bude konat aukce sběratelů motocyklů, a i když kousků na prodej nebude několik stovek, ani vlastně desítek, o to kvalitnější a krásnější kousky to budou.

Draženo bude celkem 18 motocyklů, a to převážně japonské výroby. Nejstarší motocykl bude z roku 1934, nejnovější pak z roku 2018. Půjde však o skutečně pozoruhodné exempláře. Všech 18 kusů si zkusíme alespoň krátce představit, než se 27. července dostanou k novým majitelům.

Velocette MOV (1934)

Ve třicátých letech byl tento stroj nejvíce prodávaným modelem anglického výrobce Velocette. Měl dvoutaktní jednoválec o objemu 249 ccm a čtyřstupňovou převodovku. Dokázal jet až skoro 100 km/h.

Honda Dream Super Sports CYB72 (1964)

Jeden z prvních závodních motocyklů od Hondy založený na modelu CB je skutečným kusem závodní historie Honda Motorcycles. Dražený kus má dokonce dobové a původní díly (označovány vždy začátkem kódu CYB) skutečného závodního stroje, který v šedesátých letech brázdil tratě po celém světě. Motor o objemu 250 kubíků dával skvělých 31 koní při 10 500 otáčkách za minutu.

Honda CB750 / K0 (1970)

Když v roce 1969 přišel na trh první model Hondy CB s čtyřválcovým motorem, stal se z něj okamžitý hit, převážně díky revolučním konstrukčním řešením, které nebylo pro sériové motorky vůbec běžné. CB750 měla už v roce 1969 přední kotoučovou brzdu, samozřejmě elektrický startér a hlavně fantastický řadový čtyřválec o objemu 770 ccm, který byl samozřejmě chlazen vzduchem. Měl oslnivý výkon 50 kw (67 koní) a dokázal pomocí pětirychlostní skříně uhánět skoro 200 km/h. Na svou dobu opravdu pozoruhodné hodnoty.

Kawasaki 750SS H2A / H2F (1973)

Tříválcový dvoutakt od Kawasaki s karburátory Mikuni byl opravdu silnou zbraní tehdejší motocyklové produkce. Stroj byl dokonce tak rychlý, že si vysloužil přezdívku „vdova“, protože zvládat motorku ve vysokých rychlostech nebylo vůbec jednoduché a mnoho majitelů připravila tato Kawa o život. Výkon 74 koní a maximální rychlost přes 200 km/h, byla v 70. letech hodně dechberoucí. Po několika smrtelných nehodách Kawasaki „Há-dvojku“ upravila tak, aby byla uživatelsky více přívětivější a pomohly k tomu úpravy podvozku i motoru. Na dnešní dobu je to však údajně stále hodně kousavá motorka, a to i s papírovými parametry, které dnes jsou jedny z těch slabších.

Honda CB1100R / SC05 (RB1) (1980)

Jedenáctistovka z modelové řady CB s eRkovým přídomkem byla jedním z nejlepších superbiků své doby. Dala prakticky vzniknout novodobějšímu modelu CBR. Tento ostrý superbike měl původně základ v modelu CB900F. Motor byl ale převrtán a Honda si dala záležet na důkladném přepracování celé motorky.  Výkon 85 kW byl vážně šílený. Dražená verze SC05 z roku 1980 ale byla takovou nahatou verzí kapotovaného eRka. Tenhle konkrétní kus na dražební prodej má najeto pouhých 8 750 kilometrů.

Honda CB1100RC / SC08 1981 a Honda CB1100RD / SC08 (1983)

Kapotované varianty výše zmíněného naháče na stejném základu patří i dnes mezi skvosty motocyklové produkce.

Honda RS1000 Racer (1982)

Jako základ pro závodní vytrvalostní superbike byl použit (jako v dalších případech) pochopitelně nejúspěšnější model CB900F. Patřičně upraven  závodní divizí však mohl startovat v těch nejnáročnějších soutěžích na světě, včetně vytrvalostních závodů (ano, i 8 hodin na Suzuce) nebo Tourist Trophy na ostrově Man. Oficiálně udávaný výkon Hondy byl 130 koní při 9 500 otáčkách, avšak skutečnost byla koní 135, a to o dalších 2 tisíce otáček výše. Poctivě restaurovaná nyní vyráží do dražby a je jisté, že nový majitel si domů odveze opravdu skvělou investici.

Ducati 900 MHR

Silniční verze závodní Ducati Mika Hailwooda (přezdívaný jako „mike the bike“) je vážně epickým kusem motocyklové techniky. Dvouválec o objemu 864 ccm měl 80 koní v 7500 otáčkách, což sice není dnes nic oslnivého, ovšem na začátku 80. let to byly opravdu skvělé parametry. Díky maximální rychlosti 222 km/h a sprintu na čtvrt míle za 12,5 sekundy (s výslednou rychlostí 175 km/h) si majitelé mohli připadat jako opravdoví závodníci. A k tomu ten vzhled! Vždyť tahle motorka vypadala téměř úplně přesně jako závodní speciál Mika Hailwooda, jen tedy mohla na silnice.

Benelli 900 Sei

Šestiválcová brutalita od Italů původně vznikla díky přidáním dvou válců ke čtyřválci z Hondy CB500. Až do doby 1978 byl Beneli se svým modelem 750 Sei jediným šestiválcovým motocyklem na světovém trhu. Pak přišla Honda CBX 1000, která byla vlastně ve všem lepší. V roce 1979 ale Benelli model 750 Sei převrtalo na vyšší objem. Jelikož tyto motocykly nebyly vyráběné v žádné velkosériové výrobě, koupí tohoto kusu rozhodně do budoucna neproděláte.

Ducati 851 Racing (851 kit) (1988)

Pouze 207 vyrobených homologovaných kusů tohoto dvouválcového supersportu se vyrábělo pouhý jeden rok. Jako základ byla použita sériová Ducati 851 Strada (kterou mimochodem vlastnil také Ayrton Senna). Vodou chlazený motor a závodní sada dodávala modelu 851 Racing punc skutečného závodního superbiku, kterým tento stroj byl. Nenechte se však zmást světly a držákem SPZ. 851 Racing se závodním kitem měla sice světla, avšak nebyla zapojená a do provozu tento stroj opravdu nemohl. Ono je tu také místo tachometru a jiných budíků jen otáčkoměr a teplota vody, nic víc.

Minolta Suzuki GSXR-750R TT-F1 Racer (1988)

Závodní superbike 750R TT-F1 Racer je jedním z nejúspěšnějších závodních modelů v historii Suzuki. Tento kus je přesné specifikace TT-F1 s číslem rámu 10R-003. Bohužel však s nefunkčním motorem. Pro peněžitého sběratele by to ale neměl být problém.

Goodman HDS1200 (1994)

O tomto kafíčku z devadesátek toho příliš nevíme. Vnuk zakladatele motocyklů Velocette si však chtěl splnil sen a postavit vlastní motocykl. Jako dárce motoru posloužil Harley Sportster 1200 C. Barvy motocyklu jsou mimochodem už z výroby inspirované barvami John Player Special z Formule 1.

2x Honda RVF750R / RC45s (1995)

Dva ze dvou set vyrobených strojů od Hondy se také přesouvají do japonské aukce na Suzuce. Dvě motorky s číslem rámu RC45-1000013 (silniční) a RC45-1000201 (závodní) rozhodně nebudou stát málo. Čtyřválec 749ccm s výkonem 118 koní (ve 12 tisících otáčkách) pomohl tomuto biku k velké řadě závodních úspěchů. Na prodej je jak verze pro provoz na pozemních komunikacích, tak i její závodní varianta. To prostě chcete mít ve své garáži!

Ducati Sport 1000S Limited Edition (2006)

Překrásné dvouválcové litrové kafíčko z programu Ducati SportClassic spoléhalo na staré dobré chlazení vzduchem. Motor poskytoval 92 koní při 8 tisících otáčkách a spojka byla u tohoto modelu kupodivu zalitá v oleji.

MV Augusta Brutale (2009)

Ano, tahle italská motorka je dnes relativně běžnou záležitostí. Samozřejmě je to opravdu skvělá motorka a její kvality v žádném případě nechceme ponižovat. Je ale pravdou, že mezi všemi nabízenými motocykly v aukci, je to motorka nejméně zajímavá.

Kagayama Katana-R 1000 (2018)

Tento opravdu speciální bike byl vyroben závodním týmem Kagayama a stejně jako nová Katana, která byla tento rok představena, používá motor z litrového GSX-R. Drtivá většina dílů je však plně přepracována, a to dokonce tak moc, že tento stroj je schopný zajet okruh Tsukuba za 58 sekund, což je rychlejší, než jakékoliv auto, které okruh jelo. Výkon 185 koní a vzhled inspirovaný Katanou z 80. let, to je prostě dokonalost!

Pokud si chcete projít celou aukci, včetně cen, můžete tak učinit na webových stránkách aukce.