Acura TLX 2021 – I sportovní sedan může být opravdu sportovní!

Acura oficiálně ukázala novou generaci modelu TLX, a ta, podle všeho, bude opravdu skvěle jezdit. Přidejte k tomu ještě velmi povedený (až agresivní) vzhled a máte zaděláno už nyní na jeden z nejlepších sedanů současnosti. V historii Hondy nejspíš tím úplně nejlepším.

Nová TLX má totiž něco, co skutečně může vzbudit u fandy řízení přesně to vzrušení, které je po autech pro petrolheady vyžadováno.

Začneme asi hezky zostra a od podlahy. Tedy vlastně ne, začneme vepředu. Podlaha přijde až pak. TLX bude mít pod kapotou dvoulitrový turbomotor ze Civicu Type-R. Zde bude poskytovat výkon 276 koní a točivý moment 380 Nm. Poháněná budou samozřejmě přední kola, jenže zde přichází ta třešnička. Za příplatek bude možné mít i pohon všech kol SH-AWD. A pokud zvolíte verzi Type-S, dostanete čtyřkolku ve standardu. Tak jako tak, novou TLX dostanete vždy s desetistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Ještě se ale na chvíli vrátíme ke zmíněné verzi Type-S. Ta totiž dostane automaticky pohon všech kol, jenže nebude mít motor 2.0 VTEC Turbo. Type-S bude mít větší a silnější šestiválec o objemu 3.0 litrů, který používá techniku jednoho dvojitého turba TwinScroll. To známe především z modelů BMW. Motor 3.0 V6 Turbo má disponovat výkonem až 380 koní a točivým momentem 475 Nm!

TLX ale dostane krom skvělých motorů také výbornou techniku podvozku. Dvojité lichoběžníky vepředu jsme už na starších Hondách viděli a jak jistě víte, oproti méně složitějšímu a hojněji používanému McPhersonu jsou dvojité lichoběžníky ideálnější volbou pro lepší ovladatelnost a jízdní vlastnosti.

Stejně tak zajímavé je řízení s proměnným převodem a elektrický posilovač ze supersportovního NSX. Po NSX zdědilo TLX i brzdový systém.

No dobrá, teď ta špatná zpráva. TLX se bohužel v Evropě nedočkáme, a to nejspíše ani pod značkou Honda. Byla by to ale opravdu skvělá představa. I v Evropě nám takový model od Hondy opravdu chybí.