Abarth 124 Rally – podstatné změny pro rok 2019!

Závodní rally specifikace dvoumístného (původně) roadsteru brázdí i české tratě už dvě sezóny. Na tom ostatně není nic až tak zajímavého, jenže právě díky těmto prvotním včelkám posbírali u Abarthu spoustu dat a zkušeností, aby pro letošní rok nabídli specifikaci novou, plnou několika zásadních změn.

Jaké novinky tedy na týmy, majitele a řidiče čekají?

Největší změnou pro letošní rok je přidání kompletního šotolinového nastavení, což doposud k dispozici nebylo. Nově tak k vozu dostanete zvýšené tlumiče a pružiny, které zvýší světlou výšku o 40 milimetrů (pochopitelně jsou ale také nastavitelné). Samozřejmostí je také šotolinová brzdová soustava, která čítá menší kotouče a upravené uchycení stávajících třmenů, takže na nápravy nacpete také o 3 palce menší kola – tedy 15-palcová.

Další novinkou je nové nastavení diferenciálu, jehož (laicky řečeno) přenos točivého momentu je nyní osazen čtyřmi mapami nastavení kontroly trakce. Tu bude moci řidič ovládat pomocí přepínače na volantu a bude mít možnost zvolit mezi úplně vypnutou trakcí, lehkým zásahem systému, středním zásahem trakce nebo také nastavením pro mokrý povrch.

Změněna byla také mapa řídící jednotky motoru 1.8 TBi, který má nyní vyšší točivý moment a jeho křivka je více lineárnější. To by podle Abarthu mělo pomoci zvládat vůz i méně zkušeným řidičům. Výkon by měl mimochodem také nastupovat o něco více pozvolněji než tomu je u starší specifikace, avšak je ho nyní k dispozici více v nižších otáčkách.

Lehce přepracovaná je také šestistupňová sekvenční převodovka, která má nyní o chloupek zlepšit akceleraci.

To samé platí také o komponentech podvozku, které byly stejně tak vylepšeny a měly by poskytnout jednodušší možnosti nastavení pro individuální potřeby jednotlivých jezdců.

Při vývoji nové specifikace bylo mimochodem najezděno s tímto škorpionem přes 5000 testovacích kilometrů na různých typech povchu a hlavním testovacím jezdcem byl pochopitelně Alex Fiorio.

Abarth věří, že tohle všechno pomůže zlepšit závodníkům jejich časy na kilometr a vůz by měl být tak přívětivější jak pro profesionální piloty, tak také pro tzv. „gentleman drivers“.