Sébastien Ogier oznámil konec kariéry!

Šestinásobný mistr světa Sébastien Ogier dnes prohlásil, že se v roce 2020 chystá do penze.

Sébastien Ogier o svém odchodu mluví poměrně dlouho, ačkoliv si jeho slova nikdo moc nebral k srdci. Když se však před letošní sezónou upisoval Citroënu na dvouletý kontrakt, zapřisáhl se, že tento tým v MS bude jeho posledním, a to Francouz hodlá dodržet.

Pro Yahoo Sport se v rozhovoru šestinásobný mistr světa vyjádřil slovy: ,,Moje kariéra ve WRC skončí na konci sezony 2020 v Citroënu. Poté chci trávit více času s rodinou, být tím nejlepším otcem a být více se svým synem. A co budu dělat dál? Projektů je spousta. Momentálně studuji ekonomii. Zajímá mě také ekologie i když celý život závodím s auty, tak mi příroda není ukradená. Nedávno jsem začal hrát také golf a je to velmi zábavný sport, rád bych si ještě i zazávodil, ale už rozhodně ne v takové míře jako dnes.“ 

Pro server autosport.com pak dodal, že bude fungovat jako poradce nové off-roadové série Extreme E, což je seriál závodů v terénu pro elektrický SUV. 

Ogierova kariéra ve WRC započala v roce 2008 v kategorii JWRC, kde startoval v týmu Equipe de France FFSA team s Citroënem C2 s1600.
Jeho debut v mistrovství světa v rally započal Mexickou rallye, kde vyhrál první ve třídě JWRC a stal se prvním jezdcem JWRC, který díky osmé pozici v celkovém pořadí získal bod do celkového hodnocení WRC. Znovu vyhrál v Jordánsku: po čtyřminutové ztrátě způsobené mechanickým selháním se vrátil zpět a nakonec vzal vítězství, když lídr závodu havaroval.

Po tomto druhém vítězství však přišlo zklamání na Rally Sardinia, kde musel odstoupit pro zlomenou tyč volantu. Díky pravidlu SupeRally se však restartoval a skončil na pátém místě. Ogier pokračoval v dalším vítězství v Německu. Třídu také vedl na Rally Catalunya, v poslední etapě bohužel havaroval.

Domácí soutěž Tour de Corse začal opatrně se umístil na druhé příčce, což mu stačilo k titulu mistra světa.

Poté, co vyhrál titul JWRC, byl Ogier odměněn svou první jízdou v automobilu World Rally Car v Citroënu C4 pro Rally GB. Překvapil zkušenější jezdce tím, že vyhrál první etapu na ledě a při první rally WRC se ujal šokového vedení. S výhodou startovní pozice udržoval náskok až do páté etapy, než ztratil čas s mechanickými problémy. Nakonec havaroval z osmé pozice druhého dne.

2009: 1. kompletní sezóna WRC (1. stupně vítězů – 2. místo Rally Acropolis) a vítězství v Monte Carlu (IRC) – Peugeot 207 S2000
2010: 2. kompletní sezóna WRC (1. vítězství – Rally de Portugal)
2011: Oficiální pilot Citroënu
(2012-2016) Volkswagen 

Dne 23. listopadu 2011 Volkswagen následně oznámil tříletou smlouvu se Sébastienem Ogierem a jeho spolujezdcem Julienem Ingrassiou. Stali se oficiální posádkou týmu plánovaného na rok 2013. V roce 2012 začali šampionát ve voze Škoda Fabia S2000 a také s vývojem Pola R WRC pro následující rok. Od tohoto období započal Ogierův věk, který pokračuje až do současnosti.

Když však na konci roku 2016, těsně před novou sezónou, s niž nastoupila také nová specifikace závodních speciálů, oznámil Volkswagen motorsport konec, nevěděl Ogier co bude dál. Jezdecké kontrakty totiž byly již rozdány a tak to vypadalo, že bude bez práce. Jenže mít v týmu mistra světa je sázka na jistotu, a tak se Malcolm Wilson dal do shánění potřebných finančních prostředků, aby Seba získal, což se podařilo.

(2017–2018) M-Sport 
(2019-2020) Citroën

Ogier je typ člověka, kterého buď milujete, nebo nenávidíte, tak či tak mu jeho talent upřít nemůžete.