Sébastien Ogier si odváží páté vítězství z Mexika! 

Po minulé soutěži, kde se francouzovi příliš nevedlo a Ott Tänak suverénně zvítězil včetně power stage s plným počtem bodů, oplácí Ogier stejnou mincí…

Mexická šotolinová soutěž je hodně krásná, avšak také zrádná, potížím se bohužel letos nevyhnula, a to hned na první divácké super speciálce, která musela být kvůli bezpečnosti zrušena. Pořadatelé se totiž z důvodů zatraktivnění už tak zajímavé, byť krátké zkoušky rozhodli nainstalovat na konec zkoušky velký skok, jenž zapříčinil, že vozy nejvyšší specifikace létaly opravdu vysoko a nebezpečně. Nejvíce to odnesl Esapekka Lappi, po něm se do zkoušky ještě pustil Kris Meeke a následně na to byla zkouška zrušena.

Výsledkem tedy bylo, že pro Otta Tanaka, Thierry Neuvilla a Sébastiena Ogiera byl přidělen náhradní čas a soutěž pro ně odstartovala až následující den. Jak se zdá, pořadatelé se nejspíše inspirovali finskou soutěží, která vloni nabídla víceméně totéž.

To však není z pořadatelských excesů této soutěže všechno. Dalším ne příliš šťastným krokem byl zpomalovací práh, který se nacházel na rychlostní zkoušce Ortega, v místě, kde soutěžní vozy pojedou naplno. Tam už ale zasáhla Michele Mouton, coby bezpečnostní komisařka a zpomalovací prvek původem z běžného provozu byl odstraněn.

S nástrahami mexické rallye si nejlépe poradil úřadující mistr světa, který si 46. kariérní úspěch připsal se třetím továrním týmem po předchozích vítězstvích u Volkswagenu a Fordu. Vítězství to však nebylo vůbec jednoduché. Po problémech s diferenciálem a malém výletu do pneumatik v sobotu večer, nasadil vysoké tempo a hlídal si záda, na která mu začal nekompromisně dýchat Tänak.

,,Od začátku mé kariéry to pro mě bylo vždycky zvláštní místo a jsem rád, že to tak zůstává“.

,,Byl to těžký víkend v obtížných podmínkách. Nebyl to pro nás bezproblémový závod, ale podařilo se nám to zajet co nejlépe a vyšlo to s maximálním počtem bodů, „dodal Francouz, který také získal maximální bonusové body tím, že vyhrál Power Stage o 0,025“.

První etapa nebyla pro Tänaka tím pravým ořechovým, když v roli lídra šampionátu čistil trať, což samozřejmě znamená časovou ztrátu, kterou začal dohánět až v následující etapě. Skvělý výsledek se podařil Elfynu Evansovi, jenž jel celou soutěž od začátku až do konce čistě a bez chyb, svá záda si po velkém nátlaku Tänaka v úvodu poslední etapy si už ohlídat nedokázal. Třetí místo je tedy opravdu za odměnu.

Thierry Neuville, pilot, kterému se v letošní sezóně nedaří tak, jak by sám chtěl. 4. místo v Mexiku včetně třech bodů z power stage však není dle jeho představ. Navíc posledního vítězství se Belgičan dočkal na sardinské rallye 2018, takže jej to nestaví do příliš výhodné pozice…

Soutěž měl také velmi slušně rozjetou i Dani Sordo, který až do sedmé rychlostní zkoušky sekundoval Sébastienu Ogierovi, jenže pak mu i20 vyplivla čerta a po problémech s alternátorem se naděje na dobré umístění rozplynulo do oblak.

🇲🇽  Rally Guanajuato México 2019

Konečné výsledky: 

1. 🇫🇷 Ogier S. – 🇫🇷 Ingrassia J. 3h 37’08,0″ (Citroën C3 WRC)
2. 🇪🇪 Tänak O. – 🇪🇪 Järveoja M. +30,2″ (Toyota Yaris WRC)
3. 🇬🇧  Evans E. – 🇬🇧 Scott M. +49,9″(Ford Fiesta WRC)
4. 🇧🇪 Neuville T. – 🇧🇪 Gilsoul N. +1’27,0″ (Hyundai i20 WRC)
5. 🇬🇧 Meeke K. – 🇬🇧 Marshall S. +6’06,2″ (Toyota Yaris WRC)
6. 🇲🇽 Guerra B. – 🇲🇽 Zapata J. +15’35,5″ (Škoda Fabia R5)
7. 🇧🇴 Bulacia M. – 🇦🇷 Cretu F.  +18’51,5″ (Škoda Fabia R5)
8. 🇫🇮 Latvala J. – 🇫🇮 Anttila M. +18’55,9″ (Toyota Yaris WRC)
9. 🇪🇸 Sordo D. – 🇪🇸 Del Barrio C. +22’44,1″ (Hyundai i20 WRC)
10. 🇲🇽 Triviño C. – 🇪🇸 Martí M. +26’21,7″ (Škoda Fabia R5)

Power Stage:

1. 🇫🇷 Ogier S. – 🇫🇷 Ingrassia J. +5 bodů
2. 🇬🇧 Meeke K. – 🇬🇧 Marshall S. +4 body
3. 🇧🇪 Neuville T. – 🇧🇪 Gilsoul N. +3 body
4. 🇪🇸 Sordo D. – 🇪🇸 Del Barrio C. +2 body
5. 🇫🇮 Lappi E. – 🇫🇮 Ferm J. +1 bod