M-Sport představuje Fiestu R5 Mk8!

M-Sport nasazuje novou Fiestu R5 Mk8 do boje proti Fábii R5 Evo!

M-Sport přišel v roce 2013 jako první s tehdy novou kategorií R5, tyhle dlouholeté zkušenosti patřičně využili u zbrusu nového silničního modelu Fiesta ST-Line Mk8, kterým chtějí odpovědět Škodě Motorsport na jejich novinku Fábia R5 Evo.

Pod kapotou se ukrývá přeplňovaný agregát o objemu 1.6 litru s výkonem 290 BHP při 4000  RPM, krouťákem 475 Nm ve 4000 RPM s vylepšeným restriktorem o průměru 32 mm dle regulí FIA. Převodovka je samozřejmě 5° sekvenční Sadev, která však byla nově navržena. Upravená byla také přední a zadní náprava typu McPherson a nastavitelné tlumiče Reiger, které jsou díky použití hliníku lehčí. Celková hmotnost vozu je 1230 kg.

Ford Fiesta R5 Mk8 měří 4065 mm na délku a 1820 mm na šířku.

Malcolm Wilson se k nové Fiestě vyjádřil… „Testovací program byl rozsáhlý a usilovně jsme pracovali na tom, aby tento nový vůz vyhovoval každé úrovni řidiče. Doslova jsme procestovali celý svět – testovali jsme na širokém spektru povrchů, v různých podmínkách a s celou řadou zkušených pilotů. Toto auto je pro nás nesmírně důležité a jeho adaptabilita je nezbytná pro jeho úspěch. Jsem na tento projekt velmi hrdý. Jako společnost jsme vždy prosazovali mladé talenty a v čele vývoje nové Fiesty R5 stál jeden z našich nejambicióznějších mladých inženýrů – teprve osmadvacetiletý Bernardo Fernandes. Už se těším až novou Fiestu uvidím v akci a doufám, že vybojuje ještě víc úspěchů jak první Fiesta.“