Adam Lacko vstupuje do nové sezóny s novým závodním speciálem Buggyra VK50!

Buggyra Racing vstupuje do nové sezóny pěkně zostra. Nový závodní speciál VK50 a první dojmy z úvodního letošního předsezonního testování!

Jistě vám hlavou běží, proč se nový závodní speciál týmu Buggyra Racing jmenuje právě VK50. Pojďme tedy nahlédnout za oponu…

VK50 Adama Lacka vzdává hold legendárnímu designérovi!

„VK“ poukazuje na iniciály renomovaného konstruktéra a automobilového designéra Václava Krále, jenž má na svědomí například Tatru Baghira, model Spider, nebo také legendární Tatru MTX V8, (o které článek připravujeme) Innotech Mystero, Dioss Rebel či Tatra Prezident.

50 – toto číslo poukazuje na výročí 50 let od vzniku privátního týmu Buggyra Racing.

Méně oddaní fanoušci týmu Buggyra Racing se jistě ptají, proč odkaz Václava Krále. Inu, odpověď je prostá. V roce 2000 totiž svěřil Václav Král osud značky do rukou Martina Koloce, který v té době zakládal vůbec první privátní tým třídy Super Race Truck. V důsledku licenčních řízení se Baghira proměnila v Buggyru.

Buggyra Racing má za sebou předsezonní testování!

Tento týden proběhlo na mosteckém okruhu první letošní předsezonní testování, které bylo specifické v tom, že tým nasadil hned čtyři speciály, a sice nový VK50 Adama Lacka, druhý vůz testoval Oly Janes, Buggyra Fat Fox na porovnávání a čtvrtý speciál osedlal zkušený závodník Mika Mäkinen, jenž projevil zájem o spolupráci.

Mistr Evropy Adam Lacko je z předsezonního testování a zejména z VK 50 nadšený! „Můžu říci, že jsem nadšený. Po dlouhé zimní pauze jsem konečně usedl do kabiny a hned v novém krásném speciálu, na kterém celý tým usilovně pracoval již od loňského roku. Zatím se s tím stále učíme, vychytáváme „dětské nemoci“. Vůz odlišně zatáčí, brzdí. Máme zcela modifikovaný celý rám. Určitě je komfortnější kabina. Musím si na to všechno zvykat, ale je to příjemné.“

,,Snažíme se VK50 poznat a vyladit co nejvíc na nadcházející sezonu, která se kvapem blíží. Veškeré informace o jezdeckém složení a o osudu starého Adamova auta odhalíme za měsíc na předsezonní tiskové konferenci,“ uvedl k testování Manažer týmu Jan Kalivoda.

Za vývojem VK50 stojí David Vršecký – šéfkonstruktér týmu, který nad jeho vývojem strávil stovky hodin. „Několik posledních let jsme vždy v zimě dělali „upgrade“ starého auta, kdy se měnila spousta věcí, ale pořád jsme byli limitovaní základem speciálu. Pro letošek jsme se rozhodli postavit zbrusu nové „vékáčko“. Na první pohled tam moc změn poznat není, ale pod lamináty je až 87% dílů nových a konkrétním způsobem modifikovaných. Dali jsme si za cíl postavit takové auto, které pokud bude možno co nejlépe nastavit na konkrétní okruh,“ představil své dílo dvojnásobný mistr Evropy. „Museli jsme zkombinovat vývojové prvky ze SAE včetně výkresů s produkcí v Čechách, což bylo časově velmi náročné. Jsem rád, že dnes mohu říci, že to, co fungovalo ve virtuální a poté laboratorní podobě se osvědčilo i na okruhu. Na druhou stranu, jedna věc je auto postavit, druhá věc se s ním naučit pracovat a v maximální možné míře využít jeho potenciál. Čeká nás ještě hodně práce.“

Sezona FIA ETRC 2019 začíná 24.-26.5. v italském Misanu.

My se už nemůžeme dočkat, až nový VK50 uvidíme v boji! Také to tak máte?

https://buggyra.com