Zběsilý Verstappen obrátil Velkou cenu Rakouska 2019 ve svůj prospěch!

Max Verstappen svou zběsilou stíhací jízdou ustřihl vítěznou šňůru Mercedesu vítězstvím ve Velké ceně Rakouska. Z jeho triumfu se raduje především Honda, která vítězí po třinácti letech. 

Ačkoliv se Verstappenovi začátek závodu vůbec nepovedl, díky své zběsilé stíhací jízdě dokázal zdramatizovat celý závod, který zakončil zlatem!

Po sérii penalizací se startovní pole seřadilo na svá místa, kde pole position zaujímal Charles Leclerc (s nejměkčí směsí pneumatik) následovaný Maxem Verstappenem (středně tvrdé obutí), za ním duo Mercedesů (rovněž se středně tvrdými pneu) Bottas – Hamilton, (zbytek první desítky měl nejměkčí směs) Norris a Räikkönen. Kevin Magnusen, jenž uzavíral první desítku se netrefil přesně na vymezený prostor a později za to byl penalizován.

Po zhasnutí světelné signalizace se jezdci vydali vstříc rakouskému okruhu do první zatáčky Nikiho Laudy, která nese jméno tohoto slavného nedávno zesnulého pilota poprvé od letošního závodu. Excelentní start předvedl Charles Leclerc, naopak v potížích se ocitl Max Verstappen, jenž musel svůj start opakovat a propadl se tak na sedmé místo. Toho okamžitě využilo duo Mercedesů a také Vettel, který se prokousal z devátého místa. První kola se obešla bez nehod a startovní pole se seřadilo následovně: Leclerc, Bottas, Hamilton, Räikkönen, Norris, Vettel, Verstappen, Gasly, Giovinazzi a Magnussen.

Vettel však na šesté pozici zůstávat nehodlal, a tak se se vší vervou pustil do boje o lepší pozice. Hned ve čtvrtém kole „skalpoval“ Norrise a o dvě kola později se postaral i o Räikkönena. Stejnou taktiku zvolil samozřejmě i Verstappen, který v 6. kole zpracoval Norrise a v 9. pak Räikkönena. Lídrem závodu zůstával beze změn Leclerc, jemuž očividně sedla volba pneumatik a začal si budovat slušný náskok nad Mercedesem. Na špičce se do prvních zastávek v boxu situace uklidnila, a tak diváci mohli alespoň sledovat skvělé souboje mezi Räikkönenem a Norrisem, ve kterých měl navrch právě britský pilot.

Boxové zastávky na sebe nenechaly dlouho čekat, a tak ve 22. kole zkusil Mercedes nachytat Ferrari. Jako první tam zamířil Bottas pro nejtvrdší směs a zvládl to poměrně rychle. Hned za ním si zajel pro čerstvé pneumatiky také Vettel, jenže v jeho stájích nebyli mechanici připraveni, a tak si tam postál neuvěřitelných 6,1″. Vettelův propad byl markantní, po výjezdu z boxů zaujal osmé místo a jeho stíhací jízda ze začátku závodu přišla vniveč. O kolo později se do boxů vrhl lídr závodu Leclerc, kterému se naštěstí pit-stop vyvedl. Jeho zastávky se pokusil využít Lewis Hamilton, jenž chtěl z jeho náskoku ukrojit nějaký ten čas, avšak místo toho hlásil do boxů problémy s předním spoilerem na jeho monopostu, které bylo pravděpodobně poškozeno širokými výjezdy v první zatáčce. Do boxů však Hamilton zamířil až v 31. kole, kde navíc kromě výměny pneumatik hasil problémy s předním spoilerem. Zastávka v boxech trvala jedenáct vteřin, což jej pravděpodobně stálo boj o bednu. Ve stejném kole pro svůj první pit-stop zamířil konečně také Max Verstappen, ten se po výjezdu z boxů zařadil před Hamiltona a započal brutální stíhací jízdu.

Jako první byl v hledáčku Vettel s náskokem +3,6″. Ve 48. kole už tuhle časovou ztrátu smazal a divákům se naskytly opravdu těsné souboje. Komu se však nedařilo umazat časovou ztrátu byl Bottas na Leclerca, tam si lídr závodu udržoval +4,0″ odstup. Verstappen navíc nejen, že útočil na Vettela, ale také společně stahovali náskok Valtteriho Bottase. V 50. kole se však už Vettel neubránil a za použití DRS před čtvrtou zatáčkou se Max Verstappen dostal na třetí pozici. Vettel si v následujícím kole zajel pro nejrychlejší směs pneumatik, čímž se však propadl za Lewise Hamiltona. Maxe Verstappena dělil od Valtteri Bottase dvouvteřinový rozdíl, tudíž se stal další kořistí ve Verstappenově hledáčku. Svým fanouškům však Verstappen málem způsobil v 55. kole infarkt informací, že ztrácí výkon, to byl však pravděpodobně jen chvilkový moment, neboť v následujícím kole za použití DRS do Remusu předjíždí Valtteriho Bottase. Pouhých patnáct kol do konce dělilo Verstappena s Leclercem +5,5″. Poslední vítězství na Red Bull Ringu získalo Ferrari v roce 2003 díky Michaelu Schumacherovi, což je opravdu dlouhá doba, navíc by to bylo také první vítězství Charlese Leclerca v kariéře, jenže Verstappen po vítězství lačnil jako barbar po krvi. Od 66. kola se nám naskytla pozoruhodná podívaná, na jedné straně vteřinový rozdíl mezi Vettelem a Hamiltonem, na straně druhé Verstappen s Leclercem. Po velmi těsných soubojích přišlo osudné 69. kolo s téměř stejným scénářem jako u předchozího souboje mezi Verstappenem a Bottasem – DRS zatáčka Remus, souboj kolo na kolo, Verstappen lehce vytlačil Leclerca a sebral mu vedoucí pozici. (Tento incident prověřovali traťoví komisaři, kteří po závodě rozhodli, že nebudou nic trestat). Kalich hořkosti si tak dvě kola před koncem vypilo Ferrari až do dna. Jejich zklamání možná ještě uchlácholilo vyvrcholení souboje Vettela s Hamiltonem, který byl ku prospěchu německého pilota.

Honda, coby dodavatel motorů pro tým Red Bull vítězí po neuvěřitelných třinácti letech, tehdejší poslední vítězství v Maďarsku 2006 je připsáno na vrub Jensonu Buttonovi. Z našeho pohledu to byla dech beroucí podívaná a velmi atraktivní závod se šílenou zápletkou a jejím nečekaným rozuzlením!

FORMULA 1 MYWORLD GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH 2019RACE RESULT

POS NO DRIVER CAR LAPS TIME/RETIRED PTS
1 33 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA 71 1:22:01.822 26
2 16 Charles Leclerc FERRARI 71 +2.724s 18
3 77 Valtteri Bottas MERCEDES 71 +18.960s 15
4 5 Sebastian Vettel FERRARI 71 +19.610s 12
5 44 Lewis Hamilton MERCEDES 71 +22.805s 10
6 4 Lando Norris MCLAREN RENAULT 70 +1 lap 8
7 10 Pierre Gasly RED BULL RACING HONDA 70 +1 lap 6
8 55 Carlos Sainz MCLAREN RENAULT 70 +1 lap 4
9 7 Kimi Räikkönen ALFA ROMEO RACING FERRARI 70 +1 lap 2
10 99 Antonio Giovinazzi ALFA ROMEO RACING FERRARI 70 +1 lap 1
11 11 Sergio Perez RACING POINT BWT MERCEDES 70 +1 lap 0
12 3 Daniel Ricciardo RENAULT 70 +1 lap 0
13 27 Nico Hulkenberg RENAULT 70 +1 lap 0
14 18 Lance Stroll RACING POINT BWT MERCEDES 70 +1 lap 0
15 23 Alexander Albon SCUDERIA TORO ROSSO HONDA 70 +1 lap 0
16 8 Romain Grosjean HAAS FERRARI 70 +1 lap 0
17 26 Daniil Kvyat SCUDERIA TORO ROSSO HONDA 70 +1 lap 0
18 63 George Russell WILLIAMS MERCEDES 69 +2 laps 0
19 20 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 69 +2 laps 0
20 88 Robert Kubica WILLIAMS MERCEDES 68 +3 laps 0