1000. závod F1 China Grand Prix ovládl Hamilton

Formule 1 dnešním tisícím závodem v Číně začala psát novou kapitolu. Nejlépe tento významný závod zvládl Hamilton, jenž udával tempo od začátku až do konce, Mercedes slaví double! 

Mohlo by se zdát, že tak slavnostní okamžik si žádá dramatický závod, toho jsme se však dnes nedočkali.

Ihned po startu si nejlépe vedl tým Mercedes, ačkoliv Valttrti Bottasovi se start příliš nepodařil, nikoho před sebe nepustil. V těsném závěsu se drželo Ferrari v čele s Charlesem Leclercem následovaný Sebastianem Vettelem. Do 10 kola se vesměs nic nezměnilo, duo Mercedesu v čele s Hamiltonem si budovalo slušný náskok na Ferrari, které na ně zkrátka nestačilo, Charles Leclerc zajížděl víceméně totožné časy se Sebastianem Vettelem, a v tu chvíli se do toho z nesmyslného důvodu vložila týmová režie, která Leclercovi doporučila, aby zrychlil, jinak bude muset pustit Vettela. Jenže než s tím Leclerc mohl cokoliv udělat dostal pokyn pustit Vettela před sebe. To však nemělo žádný extra efekt, neboť jediné co se stalo bylo, že si prohodili pozice, attack na duo Mercedesu však ne a ne přijít.

První boxová vlna přišla undercutem RedBullu na Ferrari v 18. kole, kterou započal Verstappen přechodem na bílou – nejtvrdší směs. Ferrari na tuto taktiku ihned odpovědělo stažením Vettela do boxů a obutím stejných pneumatik. Vettelovi se jeho zastávka v boxech vydařila a zařadil se o bezmála sekundu před Verstappena. Max Verstappen ztrátu eliminoval a zaútočil na Vettela doslova „kolo na kolo“. Na kratičkou chvíli se sice před Vettela dostal, ale ten si svou pozici vzal ihned zpátky. Ve 22. kole zamířil pro nejtvrdší směs do boxů Valtteri Bottas, který po návratu sice zaujal třetí příčku za Charlesem Leclercem, avšak toho první zastávka v boxech teprve čekala, takže si nedělal vůbec vrásky a pokračoval s veselým náskokem na Vettela dál. Dalšími byli Hamilton s Leclercem, zatímco u Hamiltona šlo o chirurgicky provedenou strategii, jejíž výsledkem byl návrat na vedoucí pozici, u Leclerca to byla zbytečná práce pozdního servisu, který mu stanovilo vedení. Následoval propad na páté místo. Celá pětice byla oděná do nejtvrdší směsi…

Další vlnu boxových zastávek vyvolal opět Verstappen ve 35. kole, kde obul žlutou – střední směs, následovalo Ferrari ve 36. kole a ve 37. kole se dokonce Mercedes odhodlal k dvojí zastávce. Hamilton se vrátil zpátky do čela závodu, ale Bottasovi to již nevyšlo a zařadil se za Leclerca, kterého však výměna gum teprve čekala. V tuto chvíli byla zase špička startovního pole obuta do stejných – středně tvrdých pneumatik. Leclerc na nejtvrdší směsi začal ztrácet a po urputném boji s Bottasem jej nakonec musel pustit. Chvíli na to jej předjel i Vettel a ve 43. kole zajel Leclerc do pit-lane, který se mu navíc nepovedl a skončil až za Verstappenem, jehož už nepřekonal.

Nejrychlejší čas zajel v 54. kole Pierre Gasly.

🇨🇳 CHINESE GRAND PRIX 2019 – RACE RESULT
 (top 10)

1.  🇬🇧Lewis Hamilton 1h 32’06,350″ (Mercedes)
2. 🇫🇮Vatteri Bottas +6,552″ (Mercedes)
3. 🇩🇪 Sebastian Vettel +13,744″ (Ferrari)
4. 🇳🇱 Max Verstappen +27,627″ (Red Bull)
5. 🇮🇩 Charles Leclerc +31,276″ (Ferrari)
6. 🇫🇷 Pierre Gasly 1’29,307″ (Red Bull)
7. 🇦🇺 Daniel Ricciardo +1 kolo (Renault)
8. 🇲🇽 Sergio Pérez +1 kolo (Racing Point)
9. 🇫🇮 Kimi Räikkönen +1 kolo (Alfa Romeo)
10. 🇹🇭 Alexander Albon +1 kolo (Toro Rosso)